lovecká sezóna 2012

29.12.2012 22:47

Lidičky to Vám povím, to byla letos ale perfektní a nabitá lovecká sezóna. Panička mi dopřála typické hony na zajíce a vypouštěné bažanty v našich „domácích“ honitbách, na kterých jsem vždy měla možnost zaaportovat si zajíce. Dokonce jsem nedala šanci jiným psům, aby mi příležitosti k práci vzali. Stejně tak i vyhledávání zvěře bylo mojí samozřejmostí.

Výborné byly panské hony na bažanty na Vysokém Chlumci, o kterých už jsme psala dřív, kde jsem si mohla zapracovat na živých bažantech i procvičit aportování pernaté zvěře, stejně tak nenahraditelný pro praxi byl i hon na zajíce a divoké bažanty v honitbě u Chrudimi. Takových zajíců pohromadě neviděla ani panička ani já a byly jsme z toho obě takové … překvapené. Měla jsem jedinečnou možnost zažít hon v tak zazvěřené honitbě, kde kolem nás pobíhali zmatení zajíci a hledali cestu ven z kruhu. Já je při aportování musela ignorovat a věnovala jsme se své práci. Předposlední leč probíhala podél vodního příkopu s bohatým porostem rákosí, ve kterém mělo skrýš spoustu divokých bažantů. Tam jsem předvedla výbornou spolupráci se střelci, kterým jsem bažantíky vystavila, oni měli čas se připravit a pak jsem zvěř vypíchla. To mě teda moc bavilo. Protože šlo většinou o slepičky, které se samozřejmě nestřílely, tak jsme se hned vrátila do strouhy a to samé se opakovalo několikrát. Za tuto práci se mi dostalo pochvaly od nejednoho myslivce. Pracovala jsem na plný plyn na každém honu a byla jsem z práce pořádně zmožená.

Stačila ale jen chvíle odpočinku a byla jsem zase plná síly. Jenže teď jsem pořádně vyběhaná a pohublá, protože jsem si nedokázala mezi jednotlivými sobotami ani pořádně odpočinout. Musím se snažit, abych se trochu obalila a líbila se klukům, panička totiž svědomitě vybírá ženicha. A asi už vybrala.